Bylinková špirála


Myšlienka bylinkovej špirály ma oslovila od prvého momentu, ako som o nej počula.
Ale starosti mi robí predovšetkým nájsť vhodné miesto. Momentálne bylinky mám v záhrade, ale chcela by som špirálu mať niekde na dvore.
Bylinky sú krásne, voňavé ....škoda ich „ skrývať“  a boli by hneď po ruke.

V špirále vieme vyhovieť individuálnym potrebám jednotlivých rastlín, a preto je veľmi obľúbená.

Kým sa pustíme do práce, je dobré si zaznačiť veľkú kružnicu vyloženú kameňmi priamo na mieste, kde bude stáť.
Jazierko „naprojektujeme“ na severnú stranu. Zabezpečí  vlhkomilným rastlinkám ako je napríklad mäta dobrú mikroklímu. Od jazierka po pravotočivej špirále budujeme múr z prírodných kameňov alebo tehál.
Kamene fungujú aj ako regulátory teploty, aj po západe slnka sála z nich teplo.
Špirála sa otáča do polotieňa, kde sa darí napríklad pažítke, petržlenu a vrcholí na juhu.
Na vrchu pestujeme bylinky obľubujúce sucho a viac slniečka napríklad levanduľu, materinu dúšku...